Home > Recepten, Websites > Hoerenpasta

Hoerenpasta

29 april 2009

Pardon? Jazeker: hoerenpasta! Ik kan er ook niets aan doen dat dit Italiaanse gerecht zo heet: spaghetti alla puttanesca.

Waarom deze schotel zo wordt genoemd, is ook mij niet duidelijk. Wilt u zèlf op onderzoek uit? Klik dan hier.

De bereidingswijze kwam van Tanja (ik schreef er in mijn vorige stukje al over). Het recept ga ik hier dus niet overtikken: klikt u maar door naar haar website.

De door mij gebruikte spaghetti was vers (in 4 minuten beetgaar) maar jammergenoeg niet zèlfgemaakt, aangezien de pastamachine nog steeds zoek is…

Ik volsta vandaag aldus met twee fotootjes: de geprepareerde ingrediënten en de saus-in-de-pan…


Gepelde tomaten, Spaanse peper, knoflook, ui, oregano, platte peterselie, ansjovisfilet, olijven en kappertjes

  1. 4 mei 2009 om 23.42

    Mise-en-boerenbont!

  2. Robert Jan
    5 mei 2009 om 00.20

    Tsja Inge… Het is ook niet mijn smaak, maar mijn ouders (voor wie ik dagelijks kook) zijn er in de jaren ’70 van de vorige eeuw verkikkerd op geraakt.

    Voordien hadden ze een smaakvoller servies (Goedewagen Grijs) maar dat was op zeker moment helaas niet meer in productie.

    Zelf had ik liever gezien dat ze hadden teruggegrepen op het nog immer verkrijgbare Saksisch Blauw van mijn grootouders, maarja…

    Ik zal het er dus mee moeten doen, en aldus verschijnen ook alle uitheemse gerechten op stoer, oerdegelijk, Hollands boerenbont!

  1. No trackbacks yet.
Reacties zijn gesloten.