Home > Boeken > Begrijpen en aangeven

Begrijpen en aangeven

14 november 2009

Onlangs opgetekend uit de mond van een UWV-intercedent:

„Ik heb begrepen dat u heeft aangegeven te willen reïntegreren in het arbeidsproces”.

Hij bedoelde natuurlijk:

„ik heb gehoord dat u weer aan de slag wilt”.

(Alsof ik de laatste tijd uit m’n neus heb zitten vreten, maar dat terzijde.)

Let op mijn woorden: het wordt allemaal nog véél erger zodra Wim-Lex van Amsberg de troon bestijgt… Die brabbelt ook van dit soort allerbelabberdst koeterwaals.

Klik HIER voor meer Vaagtaal: “reclamegereutel, nieuwsgeneuzel en binnenhofbargoens. Lees hoe de ziekte zich verspreidt via beleidsbabbels, managementspeak en onderwijslingo naar ambtenaritis, zorggezemel en personeelspraat”.

Categorieën:Boeken
  1. Tanja
    15 november 2009 om 11.12

    Hee, deze kende ik al onder de naam ‘lulkoekbingo’ uit de jaren ’90: ooit van een Vrij Nederland-journalist meegekregen. Het werkte toch niet echt goed: wellicht zat/zit ik in de verkeerde branche alhoewel ik ook in deze branche veel akeligs hoor … .

  2. Robert Jan
    15 november 2009 om 12.05

    @Tanja: er schijnen inmiddels bingo-varianten te rouleren voor PVV-partijcongressen, borrelpraat, personeelsfeesten en blogaward-uitreikingen… 😉

    PS: irritaal kende je natuurlijk ook al.

  3. Tanja
    15 november 2009 om 13.33

    Irritaal heb ik meteen favoriet gezet. Dank voor de tip. Ik vrees dat ik de beker aan mij voorbij laat gaan en nimmer een PVV-partijcongres zal bijwonen of iemand moet vriendelijk doch dringend het mes bij mij op de keel zetten. Tja, dan mis ik wel de bingo. Ben benieuwd welke ‘keywords’ en vage terminologie op het bingoformuliertje staan

  4. Robert Jan
    15 november 2009 om 13.43

    Volgens mij ben je op een PVV-partijcongres snel klaar, aangezien het – voor zover ik correct ben geïnformeerd – een ‘beweging’ zonder leden betreft, en er dus niet behoeft te worden geconfereerd. De Grote Leider heeft immers de wijsheid in pacht?

    Mocht er tòch een bijeenkomst voor sympathisanten en donateurs plaatsvinden, dan ben je na twee zinnen uitgespeeld: ‘islam’, ‘demoniseren’. “Lulkoek!”

  5. Tanja
    15 november 2009 om 14.09

    Ik vind wel dat het er vijf op een rij (horizontaal, verticaal en desnoods diagonaal) moeten zijn:

    islamisering, Turkije, kopvoddentax, uh …. verder kom ik niet geloof ik!

  6. Robert Jan
    15 november 2009 om 14.20

    Vijfentwintig?! Dan wordt het inderdaad lastig. Zo’n razend-ingewikkeld spel gaat uit van een zeker minimum aan intellectuele vermogens bij de deelnemers… 😀

  7. Tanja
    15 november 2009 om 14.50

    😀 :-D. Tja, dan houdt het op, hè?

  8. Robert Jan
    15 november 2009 om 14.58

    @Tanja: om misverstanden te voorkomen: ik doelde op de navolgers van de Blonde Leidsman. Aan jouw verstandelijke capaciteiten heb ik nog geen ogenblik getwijfeld. Integendeel!

  9. Tanja
    15 november 2009 om 18.04

    Oh nee, absoluut geen misverstand. Ik zou me door deze tekst nooit aangesproken hebben gevoeld 😀

  1. No trackbacks yet.
Reacties zijn gesloten.